moment prosím

AirPod - auto s pohonem na stlačený vzduch

15.01.2024  

Lucemburská firma MDI uvádí na svých webových stránkách, že přestože v posledním období nebyla prezentace společnosti příliš viditelná, v zákulisí pilně pracovali na inovacích. Proto nám dnes může představit vylepšenou verzi svého městského vozidla s pohonem na stlačený vzduch AirPod. Vůz je vybaven inovativními a špičkovými technologiemi, které se nevyskytují u konvenčních vozidel. Začleněním nových technologií se MDI podařilo dosáhnout těchto cílů:


  • Významné snížení počtu komponent, které tvořily původní AirPod
  • Snížení nákladů a výrobního času
  • Snížení hmotnosti prázdného vozidla
  • Výsledné zvýšení výkonu motoru
  • Zvýšení stability a ovládání vozidla

 

 

 

"Sjednocení inovací"

 

Nejnovější verze AirPodu má výhodu unikátní architektury, která nebyla nikdy užita v městském vozidle. Po intenzivním výzkumu a studiích má základnu skládající se ze sendviče ze skelného vlákna a polyuretanu, poskytující vozidlu více než 30 funkcí. Rám z hliníku připevněný k této základně drží mechanické součásti jako je motor, převodovka, pérování a kola. Tento typ architektury je obvykle k dispozici pouze u high-end sportovních automobilů za použití uhlíkových vláken. Nicméně protože tato funkce je již integrována a také usnadnila drastické snížení hmotnosti, MDI se rozhodla pro laminátová místo uhlíkových vláken. Tyto inovativní technologie budou k dispozici i všem ostatním výrobcům vozidel MDI.


 

 

Jemnost designu


V procesu vývoje takového vozidla s optimálním výkonem nebyly elegance ani vylepšení obětovány, ale dovedeny na takovou úroveň, že součásti vybavení mohou být srovnávány s dražšími vozy.

Lišty spojů, těsnicí plochy a matování povrchů byly v interiéru vyhlazeny do takové míry, že se staly téměř neviditelnými. Výběr neutrálních a tmavých barev čalounění v kabině ladí v dokonalé harmonii.

 

MDI.luFirma MDI produkuje automobily s revolučním pohonem na stlačený vzduch. Konstruktér motorů a vynálezce, pan Guy Negre, vyvinul nový motor schopný pohánět automobil rychlostí až 110 Km/h, s dojezdem do 300 km na jedno natankování s cenou menší než 0.40 Kč na kilometr. Nejenom že neprodukuje žádné výfukové zplodiny, ale navíc ještě čistí vzduch!


V produktové řadě jsou i automobily s hybridním pohonem, které dosahují rychlost až 160 km/h a mají dojezd přes 800 km. Cena automobilů začíná od 3500 €. Doplňování "paliva" - vzduchu, je možné buď na čerpacích stanicích během asi dvou minut, nebo třeba doma zapnutím kabelu do elektrické zásuvky.

 

Vzhledem ke své šetrnosti k životnímu prostředí i technickým parametrům, jsou automobily poháněné stlačeným vzduchem vhodné především pro kratší cesty a městský provoz. Při dnešním životním stylu, kdy se bez automobilů téměř neobejdeme, by výrazně pomohly ke zlepšení kvality ovzduší v městských aglomeracích.

 

Bohužel však jsou svou nenáročností obrovskou konkurencí ropné lobby, proto dochází k průtahům při schvalování certifikací. To má vliv i na podporu investorů. Největším úspěchem je prodej licence indické firmě Tata pro výrobu automobilů na indickém trhu. V současnosti už se ale bariéry prolamují i v Evropě, takže s automobily firmy MDI je možno se setkat například ve Španělsku nebo Francii.

 

 

Komfort a pohodlí

 

Ergonomie kabiny je určena k využití prostoru dosaženého snížením hmotnosti a dává celkový pocit prostornosti. Platforma byla snížena za účelem snadnějšího nástupu a výstupu z vozidla.

Důraz na zásadu "Místo pro všechno a všechno na svém místě" vedl ke vzniku několika samostatných oddílů na palubě pro mapy, časopisy a další tretky. K dispozici je i chlazený prostor, aby "Šampaňské mělo vždy správnou teplotu!"

 

 

Doplňování nádrží

 

Ve vozidle jsou dva režimy plnění stlačeného vzduchu. Elektrické připojení se skrývá pod deskou loga "AIR" na levé straně a napojení na přívod vzduchu (na čerpací stanici) se skrývá za deskou loga "AIR" na pravé straně vozidla.


 

 

Čtvrté kolo!


Nyní už by mělo být zřejmé, že nový model AirPodu je čtyřkolový. Když byl původně koncipován AirPod, jeho hlavním cílem bylo vytvořit vůz, který se doslova otočí kolem své osy. Z čiré technické nutnosti musel být AirPod buď tříkolový nebo obě přední kola musela být umístěna blízko u sebe. Po rozsáhlém výzkumu inženýři z MDI přišli s dalšími moderními technologiemi. Aniž by byl obětován malý poloměr otáčení, dostal AirPod "čtvrté kolo"! To nejen zvyšuje výkon vozu, ale i zvyšuje stabilitu AirPodu při maximální rychlosti. Konečným výsledkem je výjimečná ovladatelnost a stabilita, a krása je, že nový AirPod se může ještě otočit téměř na vlastní ose! Tyto tři vlastnosti jsou ověřeny zkušebními jízdami AirPodu.

 

 

Osvědčení

 

Žádost o evropské schválení byla předložena k tříkolové verzi AirPodu a plný "Certifikát L2e" již byl udělen v Lucembursku, Belgii a na Maltě. Proces žádosti jak na tříkolovou, tak i na čtyřkolovou verzi je podle téže směrnice (2002/2004), a proto přeřazení z jedné kategorie do druhé vyžaduje jen několik úprav, jako je například brzdící funkčnost. Technické dokumentace již byly připraveny a brzy budou předloženy Evropským orgánům.


 

 

Vynikající výkon

 

Při neustálém hledání větší optimální účinnosti motoru s garancí rozsahu MDI nyní vyvinul motor, který je schopen dosáhnout úrovně výkonu až 68%. To bylo potvrzeno v nezávislých testech a půjde do plné výroby v roce 2012.

Významného pokroku bylo dosaženo v systému, který řídí tok stlačeného vzduchu do motoru. Motor nyní pracuje se stejným tlakem jako  tlak nádržky. Výkonu až 68% bylo dosaženo zjednodušením architektury aktivní komory motoru MDI a příjmovým obvodem motoru - "palivovým" systémem.Hlavním úkolem a výzvou pro MDI bylo zajištění konzistentního výkonu motoru v okamžiku, kdy tlak v nádrži klesá. Zvýšení účinnosti motoru je zásadním krokem, který umožnil MDI využít nádrž, jež je v souladu s certifikační normou ECR110. I když tato specifikace neumožňuje maximální tlak vyšší než 248 barů (místo 350 barů původní verze AirPodu), dojezd se bude stále pohybovat mezi 120 km až 150 km v městském cyklu, a to z následujících důvodů:

  • Větší objem nádrže na 260 litrů (místo 175 l)
  • Management motoru, který umožňuje odříznutí příjmu vzduchu při brzdící fázi
  • Obnovení kinetické energie při zpomalování


Motor pro AirPod je 2-válcový motor o objemu 430cc, který vyvíjí 7 kW při 1500 otáčkách za minutu.Točivý moment je konstantní na 45nm od 200 do 1500 ot min. Maximální otáčky v městských oblastech jsou pouze 950 otáček za minutu. Takové nízké otáčky jsou výhodná z hlediska trvanlivosti, účinnosti a nízké hlučnosti motoru.

 

Hmotnost motoru je nejvýše 24 kg, včetně všech doplňků.

 

Zdrojwww.mdi.lu

INFO: K tomuto článku zatím nejsou žádné komentáře. Přidat komentář.

Překlad webu
Facebook
Google+
Poslední komentáře
Naše videa na YouTube
Reklama
Časopis Kvalitní život, mediální partner ekovesnice.cz
www.thermosolar.sk
www.naseekonomika.cz
www.dancelab.cz
Prodej stromků s.r.o. - zahradní centrum a ovocná školka Uherský Ostroh
(c)2010 ekovesnice.cz